BPA - skema - vedhæft og indsend
ID: 61903
Introtekst
I forbindelse med udfyldelse og indsendelse af skemaer angående Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) behandler vi de oplysninger, som er nødvendige for at kunne håndtere din henvendelse.
Du har ifølge reglerne om databeskyttelse krav på følgende oplysninger fra os:
- Opbevaring og modtagere af dine personoplysninger
- Dine rettigheder
- Formål og retsgrundlag for behandlingen af dine personoplysninger
- Vi er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger – hvordan kontakter du os?
- Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os via Digital Post/e-Boks, almindelige papirpost eller på telefon 78 73 39 61.
Vi opfordrer dig til, at du bruger Digital Post/e-Boks eller almindelig papirpost, hvis du ønsker at fremsende følsomme eller fortrolige oplysninger.
Dine rettigheder
Du har ret til:
- At få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig.
- At få rettet urigtige personoplysninger om dig.
- At få begrænset behandlingen af dine personoplysninger, hvis én af en række betingelser er opfyldt.
- At få slettet dine personoplysninger. Sletningen er begrænset af, at offentlige myndigheder er underlagt regler, der medfører, at personoplysningerne ikke kan slettes, f.eks. notatpligt, arkivloven, journaliseringspligt m.v.
- At gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
Dataansvarlig
Odense Kommune er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Vores kontaktoplysninger er:
Odense Kommune
Flakhaven 2
5000 Odense C
CVR-nummer: 35209115
Telefon: 66131372
Link til Odense Kommunes digital postkasse.
Databeskyttelsesrådgiver (DPO)
Har du spørgsmål til persondatabehandlingen, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (DPO):
Digital Post: DPO-kontakt
Adresse: Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C, att.: DPO
Formål og lovgrundlag for behandlingen
Vi behandler dine personoplysninger med henblik på at håndtere oplysningerne du har angivet i henvendelsen.
Vi modtager kun oplysninger fra andre, hvis du har givet dit samtykke eller vi i lovgivningen har hjemmel hertil. Vi behandler kun oplysninger, der er nødvendige for, at vi lever op til vores forpligtigelser som kommune, medmindre du har givet samtykke til yderligere behandling af dine oplysninger.
Behandlingen sker efter databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e.
CPR-nr. behandles efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 1.
Hvilke oplysninger og til hvem
De personoplysninger, som behandles, er almindelige og fortrolige personoplysninger: navn, adresse, telefonnummer og CPR-nr.
Kommunen håndterer de modtagne personoplysninger så længe det er nødvendigt i forbindelse med den indsendte fuldmagt og sletter personoplysningerne når opbevaringspligten udløber og et eventuelt arkiveringskrav er udfyldt. Når personoplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen ikke længere adgang til dem.
Indsigelsesadgang
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingen. Er indsigelsen berettiget, må vores behandling ikke længere omfatte oplysningerne.
Din indsigelse kan du rette til:
Odense Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen, Indgangen
Dalumvej 95B
5250 Odense SV
Tlf. 63 75 25 75
Vi vil herefter tage stilling til, om din indsigelse er berettiget.
Klagevejledning
Kan vi ikke imødekomme din indsigelse, eller er du utilfreds med kommunens besvarelse af din indsigelse, kan du klage til:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 33193200
https://www.datatilsynet.dk/borger/klage/saadan-klager-du